Nauka

Zainteresowanie słowem pisanym pojawia się u dzieci w różnych okresach wieku przedszkolnego. Często już trzylatki otwierają książeczkę i same „czytają” ulubioną bajkę, niejednokrotnie dokładnie odtwarzając jej treść z pamięci. Starsze dzieci często pytają: „jak się pisze: mama?” lub proszą: „napisz: dla taty”. Same często kreślą znaki literopodobne a czterolatki bardzo dobrze odwzorowują napisane wyrazy i np. podpisują prace plastyczne swoim imieniem.
Dziecko zauważa, że tekst pisany występuje nie tylko w książkach, które ogląda. Dostrzega również napisy w swoim otoczeniu. Idąc ulicą – rozpoznaje szyldy sklepów, urzędów – i orientuje się, co one oznaczają. Dlatego od nauczycieli zależy, co dalej zrobią z tymi zainteresowaniami swoich podopiecznych.
W naszym przedszkolu nie hamujemy zaobserwowanych u dzieci umiejętności w procesie nauki czytania i pisania. Stymulujemy i wspomagamy w rozwijaniu uzdolnień. Łączymy i wykorzystujemy elementy różnych metod, tak aby każde dziecko rozwijało się w swoim tempie, a w momencie kiedy przyjdzie czas opuścić mury naszego przedszkola było dobrze przygotowane i nie obawiało się tego co je czeka. Zdobyta wiedza z łatwością pomoże przebrnąć przez stawiane mu wymagania.